Mercedes AMG E63 4MATIC+ – pod tą nazwą skrywa się najszybsze kombi w gamie niemieckiego producenta. Oprócz agresywnej stlizacji samochjó dysponuje bagażnikiem o pojemności 630 litrów, który po złożeniu oparc odsłania 1820 litrów przestrzeni.

Z kolei pod maską skrywa się turbodoładowana jednostka V8 z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Silnik rozwija maksymalną moc 571 KM (w zakresie 5750-6500 obr./min) i 750 Nm szczytowego momentu obrotowego (dostępnego dostępnym między 2250 a 5000 obr./min). Napęd trafia na obie osie i posiada system zmiennej dystrybucji momentu obrotowego oraz mechaniczną blokadę mechanizmu rożnicowego. W standardzie jest dostępny dziewięciostopniowy automat AMG Speedshift MCT.

Sportowe kombi waży 1985 kg i jest nieznacznie cięższe od wersji sedan. Dodatkowe kilogramy nie pogorszyły zbyt mocno osiągów. Auto przypsiesza od 0 do 100 km/h w 3,6 s. Prędkość maksymalna jest limitowana elektrycznie – 250 km/h.

To jednak nie wszystko, co zaprezentował Mercedes przy współpracy AMG. W cenniku jest dostępna wzmocniona wersja AMG E63 S 4MATIC+. W tym przypadku literka „S” oznacza dodatkową moc i moment obrotowy – 41 KM i 100 Nm. W sumie pod maską kombi pracuje 612 KM, a osiem cylindrów wytwarza moment obrotowy o wartości 850 Nm. Mocniejsza wersja jest wyposażona w specjalny tryb wspomagający driftowanie, który ogranicza układ kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy. W takiej konfiguracji Mercedes rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,5 s, a jego prędkość maksymalna to 250 km/h. Obydwa modele wyposażono w niezależne, adaptacyjne zawieszenie oferujące trzy tryby tłumienia (comfort, sport i sport+).

Światowa premiera Mercedesa AMG E63 4MATIC+ odbędzie się podczas salonu w Genewie. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów już w lipcu.

One thought on “Mercedes AMG E63 4MATIC+ – kombi dla spóźnialskich

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *